Kategorie
Znajdź nas na Facebook
Partnerzy:
Odnośniki
  • Jeż pigmejski

  • Jeż afrykański

  • Koszulkowy.pl

  • Rybnicki Sztab Ratownictwa

  • Trzypióra.pl

  • BALTSPORT - darmowy katalog stron

  • Katalog stron

  • Najlepsze firmy w Polsce




  • Rozmowa z poszkodowanym - co i jak?

    Rozmowa z poszkodowanym

    Rozmowa z poszkodowanym nie należy do najprostszych czynności w trakcie udzielania pomocy, tym bardziej jeżeli poszkodowane jest dziecko. Poniżej przedstawimy kilka zasad w jaki sposób rozmawiać z osobą poszkodowaną aby przyniosło to jak najwięcej korzyści.

    Rozmowa z poszkodowanym podczas wypadków:

    1. Zapytaj co się stało, pozwól poszkodowanemu mówić - staraj się nie przerywać,
    2. Słuchaj z uwagą, podtrzymuj kontakt wzrokowy i okazuj zainteresowanie,
    3. Pasywne słuchanie jest najlepszym sposobem na umożliwienie „wentylacji” poszkodowanego - jeżeli mówi to napewno będzie oddychał,
    4. Zadawaj poszkodowanemu otwarte pytania - najlepiej jest pytać wprost i staraj się niczego nie sugerować,
    5. Wyrażaj empatię - współczucie i zrozumienie są ważną cechą każdego ratownika,
    6. Próbuj modulować ton swojego głosu - pozwala to uspokoić poszkodowanego i zbudować zaufanie,
    7. Powtarzaj informacje od poszkodowanego precyzując je,
    8. Wyrażaj nadzieję, wiarę i staraj się pocieszać poszkodowanego, ale nie przesadzaj z optymizmem,
    9. Nigdy nie mów, że poszkodowany musi być silny
    10. Nigdy nie pytaj; „Jak się Pan/i czuje?” - jeżeli jest to osoba poszkodowana to wiadomo, że nie najlepiej,
    11. Pamiętaj, że nie możesz nic zrobić czy powiedzieć, co spowoduje, że poszkodowany szybko wyjdzie z szoku, nie będzie czuł bólu lub poczuje się nagle lepiej
    12. Przekazuj jak najwięcej informacji o tym, co będzie się działo z poszkodowanym - ratownik powinien tłumaczyć wszystkie procedury, ktore wykonuje.

    rozmowa z poszkodowanym

    Rozmowa jeżeli osobą poszkodowaną jest dziecko:

    1. Daj dziecku odczuć, że się nim interesujesz - zapytaj ile ma lat, gdzie chodzi do szkoły/przedszkola, czy ma ulubioną zabawkę?
    2. Obiecaj tylko to, co rzeczywiście możesz zrobić - nie obiecuj rzeczy niemożliwych tylko po to aby dziecko czuło się lepiej,
    3. Nigdy nie mów „wszystko będzie dobrze”,
    4. Rozmawiaj z dzieckiem twarzą w twarz i używaj takich słów, które może zrozumieć - dostosuj ton głosu oraz język do dziecka,
    5. Zrób coś pozytywnego: zaprowadź do jakiegoś pomieszczenia, wyprowadź na dwór itd. - zrób wszysto aby zająć czymś dziecko,
    6. Zorganizuj zabawę ( klocki, przytulanki) - najprostszą zabawką jest nadmuchana rękawiczka,
    7. Potwierdź werbalizowane uczucia; „ tak, to smutne”, „wiem, że się bardzo boisz”,
    8. Głównym zadaniem jest zapewnienie dziecku poczucie bezpieczeństwa - dobrze jest złapać dziecko za rękę, pogłaskać,
    9. Mów dziecku co będzie przy nim jakie czynności będą wykonywane - bardzo ważne aby nie wystraszyć dziecka bardziej niż jest wystraszone.

    komunikacja z poszkodowanymŹródło

    Mamy nadzieję, że po przeczytaniu powyższego artykułu każdy z Was będzie umiał w sposób profesjonalny podejść do poszkodowanego i w równie profesjonalny sposób komunikować się z Nim w trakcie akcji ratowniczej.

    Pozdrawiamy

    Zespół Ratuj z Nami

    Comments are closed.

    Odwiedź nas na YouTube
    Ratuj z nami na youtube


    Wybierz język
    Licznik odwiedzin

    Reklamy